
jak wyglądają
LEKCJE
Wszystkie zajęcia są otwarte dla obserwatorów. Każdy bezpłatnie i niezobowiązująco może przyjść, zobaczyć i posłuchać. Wtedy można umówić się na bezpłatną indywidualną lekcję próbną.
Nauka gry na fortepianie to nie tylko lekcje, to także sztuka ćwiczenia i sztuka występowania. Dlatego oprócz zajęć, gwarantujemy możliwość częstego koncertowania co znacznie podnosi efektywność kształcenia i jest naturalną motywacją do ćwiczenia
Nauka
Moja klasa liczy obecnie kilkunastu uczniów. Oprócz lekcji indywidualnych i grupowych wspólnie przygotowujemy różne wydarzenia. Wśród naszych projektów znajdują się między innymi: projekt chopinowski, projekt kameralny na 4 ręce, projekt kameralny w trio fortepianowym, projekt kolędowy na organach, projekt pianotoy, urodziny Bacha, koncerty wyjazdowe, warsztaty wyjazdowe, warsztaty z nauczycielami gościnnymi.


Lekcje grupowe
To elementy rytmiki, kształcenia słuchu, solfeżu, śpiewu, audycji muzycznych, zasad muzyki. To granie wspólne, praca z materiałami Music Mind Games, a także z drobnymi perkusjonaliami. To koncerty i szeroko pojęte umuzykalnienie.
Rytmika
To zajęcia wprowadzające w świat muzyki, wprowadzające podstawowe aktywności muzyczno-rytmiczne: słuchanie, śpiew, marsz, ruch do muzyki. To zajęcia oswajające repertuar Suzuki, tym samym umożliwiające w płynny i łatwy sposób rozpoczęcie nauki gry na dowolnym instrumencie, zwłaszcza metodą Suzuki. Lekcje rytmiki uzupełniają lukę w edukacji muzycznej w przedszkolach! To praca przy dźwięku akustycznego instrumentu i śpiewie żywej osoby! To nie nagranie!


O mnie
Nazywam się Małgorzata Fudala. Ukończyłam Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu Magdaleny Lisak, a także studia podyplomowe z kameralistyki fortepianowej w klasie Marii Szwajger-Kułakowskiej i Joanny Galon-Frant. Wykształcenie pedagogiczne uzupełniłam wieloletnim kształceniem w zakresie Metody Suzuki, zdobywając pełne kwalifikacje do nauczania tą metodą. Posiadam doświadczenie pracy w państwowym szkolnictwie muzycznym na stanowisku nauczyciela fortepianu i akompaniatora. Od 20 lat uczę grać na fortepianie, a od ponad 10 lat prowadzę własną prywatną szkółkę pianistyczną. Wśród moich abselwontów są uczniowie państwowych szkół muzycznych II stopnia, a także studenci i absolwenci różnych kierunków muzycznych.
Kiedy odbywają się zajęcia?
wskazówki
INSTRUMENTY I STROJENIE
Podstawowym warunkiem do nauki gry jest posiadanie instrumentu akustycznego tzn. takiego który ma struny. Żadna forma instrumentu elektronicznego nie jest dopuszczalna. Ucząc grać na fortepianie uczymy grać na strunach. Palec pokonując wszystkie przekładnie mechanizmu powoduje uderzanie młotka w strunę. Nie gramy „klawiszami”, klawisze są łącznikiem pomiędzy palcem a struną! Uczymy się kultury dźwięku i gestu, uczymy się słuchać i reagować – tych aspektów nie można zrealizować na żadnym instrumencie elektronicznym.

Instrument powinien stać możliwie daleko od kaloryfera

Zadbaj o stałą temperaturę i wilgotność w pomieszczeniu

Dbamy o strojenie instrumentu ok. raz/dwa razy w roku

Zadbaj o regulowany stołek i podnóżek
Sprzedaż, wynajem, leasing ZERO %
a także transport, strojenie i naprawy. Instrumenty nowe i używane.
porady
Ćwiczenie z dzieckiem

Rola rodzica w kształceniu Metodą SuzukiTM jest kluczowa.
Nauczyciel-uczeń-rodzic to tzw. Suzuki Triangle.
warunki
DOBREGO ĆWICZENIA
Celowość
Wiedz co i w jaki sposób dziecko ma ćwiczyć
Regularność
Ćwicz minimum 1 raz dziennie według wskazówek nauczyciela
Czas
Zaplanuj czas pracy, ilość powtórzeń. Nie pozwól Twojemu dziecku tracić czasu na niewłaściwe ćwiczenie!
Energia
Ćwicz z dzieckiem wypoczętym i najedzonym
sprawdź
przydatne linki
"Character first, ability second." - Shinichi Suzuki
Motto dr Suzuki odnoszące się do nadrzędnej wychowawczej roli kształcenia muzycznego.
Posłuchaj co doświadczeni nauczyciele Suzuki, trenerzy nauczycieli, doświadczeni rodzice mają do powiedzenia Tobie.W każdym z filmów można znaleźć coś dla siebie, bez względu na to na jakim etapie rozwoju jest teraz twoje dziecko.